Svämmar över

Känns som om hela facebook svämmar över av gravida människor. Har många vänner som gillar bilder på gravidmagar och sånt. Är visserligen jätteglad för alla som ska få barn och känner sig redo för det. Jag däremot känner mig bara väldigt ung just nu och har så mycket jag vill leva ut innan jag skaffar barn. Herregud liksom, jag är bara 21 år. Har inte ens levt en fjärdedel av mitt liv. Jag vill ut och resa, skaffa en bra utbildning och ett bra jobb innan jag ger mig in på projektet barn.

Jag har under de senaste 12 åren velat bli en ung mamma. Frågan är bara hur ung?! Ett av mina mål va att bli mamma innan jag va 25. Mina kompisar har kollat snett på mig pga det. Jag kanske börjar förstå deras tankesätt nu, men min tanke va ju alltid att jag blir klar med skolan året jag blir 22 (i år alltså). Hinner jobba och resa sen och därefter skaffa barn, och det hade funkat om jag inte hade ändrat planen. Nu är planen att jag ska fortsätta läsa till hösten, läser sålänge jag tycker det är roligt och sen skaffar jag jobb. Så om ytterligare 2 år är jag klar kanske. Alltså året jag blir 24, bli lite för tajt med barn innan man är 25 då. Med andra ord har jag fått ändra min gräns till innan 30. Förhoppningsvis långt innan jag är 30, men det får vi se!

Nej nu är det bowlingmatch!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0