Länge

Det har gått lång tid sedan mitt senaste inlägg. Närmare bestämt strax över ett år. Oj vad mycket som har hänt sedan dess. Vet inte ens vad jag ska börja.
 
För ett år sedan så höll jag på med mitt examensarbete i meteorologi och tråkigt nog så är jag än idag inte färdig med det... Samtidigt som jag höll på med detta fick min pojkvän jobb i Skåne och vi blev sambos i maj förra året (kan inte fatta att vi snart har bott ihop i ett år). Jag fick sommarjobb på ett vårdboende och jobbade där hela sommaren. En vecka åkte jag och hela min familj (med respektive) till Turkiet för att mina föräldrar fira 25-årig bröllopsdag. Det var nog ungefär det roligaste jag gjorde den sommaren. Annars jobbade jag mest.
 
Till hösten valde jag att fortsätta att studera så det blev några kurser i fysik (som jag inte alls intresserade mig för). Men det var ett bra tidsfördriv och ena kursen var trots allt rätt rolig när jag väl satte mig in i den. 
 
I september fick jag även åka upp till Linköping för några dagars medicinska tester för att kunna bli försvarsmeteorolog. Egentligen visste jag inte riktigt vad jag ville göra med mitt liv, men tänkte att det inte kunde skada att göra testerna (i annat fall så fick man iaf veta att man var frisk). Testerna gick bra och därmed var jag officiellt antagen för att göra GMUn under förste perioden av 2013. Helt plötsligt hade jag en plan över hur mitt liv skulle se ut. Jag fick veta att man behöver vara rätt tränad för att orka med GMUn, så jag började att träna lite mer (långt ifrån tillräckligt visade sig). Examensarbetet hamnade längre och längre ner i min prioriteringslista och tillslut blev det närmare bortglömt. Dock visste jag långt ner i maggropen att detta arbete från djävulen var tvunget att göras någongång, men jag sköt ändå upp det och en månad innan inryckningen så var jag inte ens halvklar. Jag blev alltså tvungen att skjuta upp det på obestämd tid (lutade åt 1-2 år). Jag kunde slappna av lite, då visste jag att jag inte behövde oroa mig för det nu iaf. 
 
Resten av min årsberättelse kommer imorgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0