Extramotion

Att gå ut och gå 3 km är något jag gör varje dag, oavsett vart jag är. Dock beror hastigheten lite på vart jag är och vad jag har för kläder. När jag och sambon var i Stockholm så gick jag 3 km lite långsammare, då tog det drygt 30 minuter. Vilket fortfarande är lagom snabbt, men brukar ligga runt 26-28 minuter på 3 km. Om jag inte kan gå så snabbt (exempelvis så har jag kanske sällskap av någon eller så går jag i vanliga kläder och vill inte bli svettig) så brukar jag försöka gå längre, närmare 4-5 km istället. Känns som en bra kompensation.
 
Som jag skrev innan så hade jag gått mina 3 km idag i bra takt. Sen snackade jag med min kompis som bor nära mina föräldrar och eftersom jag ändå skulle ut dit idag så åkte jag ut lite tidigare så vi kunde ut och gå en runda. Hade på mig en klänning så det skulle ju inte direkt va jättehögt tempo... Dock gillar hon att gå snabbt och min kropp gillar att svettas (ingen bra kombo), men fick ner tempot endel. Blev väl ungefär 3,2 km på drygt 35 minuter. Så lagom takt utan att man blir genomsvettig liksom. 
 
Inte nog med det. Jag tog cykeln hem från föräldrarna, så det blev 5,8 km på cykel då. Inte helt fel det!
 
Imorgon blir det ut till föräldrarna igen för att fira morsdag. Då får jag dock åka med min bror ut så jag slipper cykla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0