Ljudbok

Var ute och gick innan och lyssnade på ljudbok samtidigt! Helt perfekt när man inte har tid/ork att sitta ner och läsa en bok. Men det är nog också nästan enda fördelen med ljudbok som jag kommit på. Nackdelarna är fler, man läser inte i sin egna takt, betonar olika vilket gör att innebörde kanske inte blir som om man själv läst det. Jag har också en förmåga att börja tänka på annat när jag lyssnar vilket gör att jag ibland måste spola tillbaka för jag har missat allt vad de sagt (speciellt engelska ljudböcker då jag måste vara mer fokuserad). Så är jag ute och går och lyssnar och kollar på någonting börjar jag tänka på det istället för boken. Ligger jag och lyssnar i sängen har jag svårt för att veta vart jag ska fokusera ögonen, blundar jag så somnar jag och tittar jag på något så får jag antingen ont i ögonen eller börjar tänka på det.
 
Kände verkligen vilket ilandsproblem detta var! Men har ni några tips på hur jag ska undvika tänka på annat när jag lyssnar så är ni välkomna att berätta det :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0